Daar gaan we dan - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Peter custer - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Peter custer - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Mei 2013 | Antigua, Antigua

Met een overnachting op Orly ben ik de 10e mei aangekomen op Martinique. Een paar uur later vertrok Marry richting Amsterdam en samen met Volker gebruikten wij een veel te duren taxi rit naar de catamaran. De eerste dagen zijn gebruikt om bij te praten.

Met een zeiltochtje naar St. Lucia zaten de benen er weer snel onder. We gingen op bezoek bij andere zeilers zoals Holger en ik kreeg een eerste gelegenheid dit schip aan te voelen.

De tijd tot begin mei gebruiken we om St. Lucia, maar ook Dominica, Guadeloupe, Antigua en Barbuda aan te lopen. We hopen 1e week mei vanuit Antigua/Barbuda te vertrekken. We zullen wachten op vijf dagen met minimaal 15 knopen wind uit het Oosten of we beginnen maar met de spinnaker als er te weinig wind staat.

De oversteek van het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan heeft als einddoel de Canarische Eilanden. Of we een stop maken op de Azoren of Madeira weten we niet. De condities zoals wind en stroom zijn daarin meest bepalend. Vier tot zes weken zullen we wel onderweg zijn.
Het zijn altijd nog tussen de 2600 en 3200 Nm.

We kruisen onderweg de nodige vaste vaarroutes voor vrachtvervoer en als het weer niet tegen zit is dit het meest spannende.

Je kunt ons volgen op www.intermar-yachttrack.org. Met de code DL1BV heb je de juiste catamaran. We zijn niet de enige die oversteken.

Blijf gezond en we gaan elkaar weer zien.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 03 Mei 2013 - 19:13

    Jan En Anja:

    Hoi Peter,
    Dus een dezer dagen ga je aan de grote oversteek beginnen! Wij wensen jou en Volker een alle succes en een behouden vaart!!
    Jan en Anja

  • 04 Mei 2013 - 00:19

    Josée:

    Lieve Trudy (& Peter),
    Fijn om te lezen! Daar gaat Peter weer! En hoe is het met jou, Trudy? Regelmatig komen er beelden op mijn netvlies die ik natuurlijk niet kan verifiëren... Dat hoeft wat mij betreft ook niet; ik kijk door een soort sleutelgat en begrijp steeds meer.
    Zie jou lopen, Trudy, wat je denkt kan ik niet zien, dat je denkt zie ik wel..
    Liefs,
    Josée

  • 04 Mei 2013 - 09:23

    Truus Valckx:

    Wat een toertocht, lijkt me geweldig, ik wens jullie een behouden vaart en daarna een warm welkom thuis. Veel plezier en hopelijk een goede koers en de benodigde wind. Liefs uit grubbebnvorst

  • 04 Mei 2013 - 09:34

    Jos&Anette:

    Hoi Peter!! Goed om weer eens 'n berichtje te zien,,, jullie zijn er klaar voor!!!! succes en 'n goeie oversteek!!!!,,, Oja,,mocht Trudy zich vervelen daar in dat schamele optrekje!!!! De deur in Belgie staat altijd open...

    Groetjes Jos&Anette

  • 04 Mei 2013 - 12:28

    Joan:

    Geniet vooral van het avontuur! We volgen het wel vanaf deze kant. Behouden vaart!
    Liefs, Joan.

  • 04 Mei 2013 - 12:32

    Merel:

    Lieve Peter en Trudy

    Eindelijk is het dan zover, een hele goeie reis en behouden thuiskomst, zullen we dan maar zeggen.
    Jullie zitten te wachten op 15 knopen, ik ben blij als er elke dag een knoop word opgelost.

    Trudy ik weet niet hoe ik je kan bereiken, we denken veel aan je, we zien je 20 mei geloof ik toch?
    De dagen gaan zo snel, ik heb begrepen van Anton dat Loes nu bij jouw is, doe ze de groeten.

    Alle 2 dikke kussen, we houden van jullie. liefs Merel en Anton

  • 04 Mei 2013 - 15:21

    Mieke:

    Lieve Trudy en Peter.
    Jullie plannen zien er goed uit.Alles is mooi uitgekomen zoals jullie graag wilden!
    Wij zijn in de buurt aan het varen en ik dacht nog tijd te hebben met de weinige wifi die ik had, om jullie nog op tijd te mailen. Maar helaas helemaal mis gelopen.
    Holger en Peter met zeilmaat. We zijn gewoon langs elkaar heen gevaren.Wij naar beneden jullie naar boven!
    Jammer man, maar mijn schuld.
    Een goede reis toegewenst Peter, en Trudy neem het ervan nu je het rijk alleen hebt!!!
    Groetjes aan Holger als jullie hem mailen.
    Wij zijn nu in St.Lucia en gaan verder via Vincent en Tobago keys,en naar Grenada en Trinidad, na reparatie aldaar weer naar mijn/ons geliefd Suriname.
    Heel veel liefs van Georg en Mieke.
    MV Southern Cross

  • 04 Mei 2013 - 18:13

    At En Dia Scholtens:

    Goede reis en behouden vaart. Jullie zitten ruim voor het hurricane seizoen

  • 05 Mei 2013 - 18:53

    Marga:

    Beste Peter,
    Wij wensen jou en Volker een hele veilige oversteek en een behouden vaart op de Canarische eilanden. Geniet ervan en kom weer gezond terug in Spanje.
    Groetjes en liefs Olav en Marga

  • 06 Mei 2013 - 15:29

    Loes:

    Lieve Peter,

    Behouden vaart.
    Heb net een heel gezellige week gehad bij Trudy.
    Geniet van een hopelijk onvergetelijke overtocht!!
    XX dikke knuffels Loes

  • 07 Mei 2013 - 16:51

    Marjan En Paul:

    Hallo Peter,

    Wat leuk om weer wat van je te horen. Zo blijven we op de hoogte, gezellig. We wensen je 'n behouden vaart en hopen dat je veilig en gezond weer aan komt bij Trudy.
    Ik zag haar stralen op 'n foto met Lisette en vriendinnen op koningsdag !
    Wij zijn weer terug van week Stavelot waar we met kinderen en kleinkinderen ( 18 in totaal) in jachtkasteel Borzeux zaten en dat was fantastisch. Echt iets om te onthouden als je 'ns feest wilt vieren...
    'n Kasteel met kroonluchters en kaarsen, sprookjesachtig en 7000 m2 prachtig aangelegde tuin er om heen waar kinderen konden hockeyen en voetballen. We willen beslist weer eens terug.
    Veel liefs en tot 'n volgende keer, kus, Paul en Marjan xxxxxxxxx

  • 10 Mei 2013 - 14:45

    Bram:

    He maatje,

    Ik ga zo kijken of ik je kan volgen. Je weet dat ik graag bij je was geweest. Was het maar zo'n feest.
    Ik hoop dat het jullie letterlijk voor de wind gaat.
    Houd je roer recht en nog meer van dit soort onzin.
    We denken aan jullie en hopen op een behouden vaart voor jullie.
    En we weten zeker dat je over 6 weken weer bij Trudy bent.
    In de tussentijd kijken wij wel naar je meissie om.
    Loes is vorige week weer een week bij Trudy geweest en ze hebben het weer zeer gezellig gehad.
    Alleen is maar alleen en sinds Loes mijn secretaresse is kan ze natuurlijk veel weg.
    Nu jongen, geniet van je avontuur en we houden jullie in de gaten en proberen te bellen, maar het nummer wat ik van Trudy gekregen heb daar mankeert wat aan. Komt Goed.

    Liefs Bram, Loes Lesley en Megan

  • 10 Mei 2013 - 17:56

    Mieke (Southern Cross):

    Hoi Peter en kapitein.

    Nog even een info die je misschien al hebt , anders misschien wel leuk voor jullie vertrekkenden.
    Er is een NL netje die bestaat uit vertrekkers , en die iedere avond met elkaar praat onderweg vanuit de Carib naar NL.
    Ze praten elke dag om 21.00 uur UTC op 8101, dat is nu nog in de carib 17.00 uur met elkaar.
    Er zijn nog. 10 a 15 boten met elkaar in gesprek, en ter ondersteuning van elkaar onderweg naar huis.
    Dus doe er je voordeel mee ok.
    Vaar ze en groetjes van Georg en Mieke! op de Southern Cross, nu in Grenada.

  • 02 Juni 2013 - 17:12

    2juni 2013 Van Jan Leijnse:

    Hallo allemaal die de zeilreis willen vervolgen.
    -google - DL1BV-
    -click op _Seelotse-
    -lees het verslag waarin Volker voorkomt ,en je bent op de hoogte hoe de reis verloopt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Begin 2005 hebben wij Nederland met een vrachtschip verlaten. 32 dagen later stonden we in Argentinië en waren we onderweg. Het idee was om, zo lang gezondheid en financiën het toelieten, tot medio 2012 in Latijns Amerika en Caribbean rond te reizen. Het is nu juni 2012, 7 jaar later en we zijn net aangekomen in Alhaurin el Grande. Een leuk Spaans dorpje in Andalusia waar we een huurhuis gaan zoeken om een periode van het jaar door te brengen. Dit wil ook zeggen dat we nog wel blijven reizen. Noord Afrika en het achterland van Spanje lonkt en zal door ons zeker bekeken gaan worden. Oké, ook Nederland :)

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 4057
Totaal aantal bezoekers 234237

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: