Groet uit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu Groet uit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu

Groet uit Curacao

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Juli 2011 | Curaçao, Willemstad

We zijn al weer even op Curaçao, maar er is nog geen sprake van een dagelijks leven in de zin van terugkerende rituelen. Zoals te verwachten was heeft Trudy een heerlijke tijd gehad in Nederland en iedereen bedankt die daar aan heeft bijgedragen. Het is in ieder geval van invloed op onze plannen.

PLANNEN. De boot ligt even op de kant omdat na een jaar een beetje onderhoud noodzakelijk is. Voor ons is de boot een huis, tuin, auto enzovoort en dan vraagt dit, gelijk jullie omstandigheden, op gezette tijden de nodige aandacht. Gelukkig is het hier altijd mooi weer en zijn wij niet aan een voorjaarschoonmaak gehouden, óf bestaat dat begrip niet meer?

Trudy haar bezoek aan Nederland heeft er toe mogen leiden dat onze aandacht is gevestigd op een huis in België. Tijdens een bezoek aan een vriendin vertelde ze over onze ideeën en een paar weken later kregen we van deze zelfde vriendin te horen dat: nou ja, via - via, je weet wel. We waren beiden direct heel erg gecharmeerd van deze vrijstaande woning. Vrijstaand is benadrukt omdat wij (vooral Peter) zich soms kan bezighouden met de vraag: vinden we het wonen zoals we gedaan hebben nog wel leuk. Als je de periode in het Midden Oosten mee zou rekenen, zijn we nu ongeveer 8 jaar uithuizig dan wel volgen we niet het traditioneel plaatje van Huisje – Boompje - Beestje. We hebben contact gelegd met de eigenaresse van het huis, we hebben er een goed gevoel bij. Dus wie zal het zeggen: krijgen jullie misschien een paar Belgen in de ........-kring.

Maar voor het zover is gaan we de 19 augustus eerst naar Chile. Vrienden bezoeken en zien hoe ons Petekind zich de laatste twee jaar heeft ontwikkeld. In Chile begint dan de lente en we hopen met hen, ook nog even een kleine vakantie te houden in Mendoza (Argentinie). Begin oktober komen we terug en zijn dan op tijd om bezoeken van vrienden voor te bereiden.

Oké, als alles zich in positieve zin blijft ontwikkelen dan zal Trudy een keer op en neer naar Nederland vliegen om bevestiging te vinden van de papieren informatie en het gevoel toetsen dat ze bij de woning heeft. Wanneer dat zal zijn weten we niet omdat we ons verheugen op de nodige aanloop en de eigenaresse er niet altijd is. Als we terug zijn hebben we daar meer kijk op.

Haast vergeten. Het laatste schrijven kwam van Bonaire en de zeiltocht naar Curaçao hebben we onderbroken op het onbewoonde Palmen eiland Klein Curaçao. Er waren nog wat mensen overgekomen zo we een gezellige nacht hebben gehad met een kampvuur, barbecue en slapen op het strand. Foto’s spreken beter dan mijn woorden.

Goed, even bijgepraat en wij gaan Willemstad in op zoek naar cadeautjes voor Chile.

• 18 Juli 2011 - 14:43

Marcel:

Leuk om te lezen en ja een boot heeft nou eenmaal onderhoud nodig... Belg worden mmmm willen we die wel in de familie? Maar dan is de kans groter dat we eens andersom op bezoek komen als nu...
    En al weer mooie reisplannen lees ik, nog vooruitgang geboekt met verhuur/verkoop van het huis of staat dat even op een laag pitje?

tot horens

groetjes marcel

• 18 Juli 2011 - 17:16

Tom En Karine:

leuke verhaaltjes en mooije fotos

hasta la pasta

• 18 Juli 2011 - 18:20

Sheny En John:

Nou ja, jullie weten ongetwijfeld wat BELG betekent:
    B= ben
    E=eerst
    L=Limburger
    G=geweest.
    In elk geval dichter bij dan nu. Maar niet te snel doen hoor, want we willen eerst nog zien hoe
    jullie in Curacao wonen, op de boot of anders.
    Liefs en tot ......
    Sheny/John

• 18 Juli 2011 - 19:07

Frantzeska:

Hoi lieve luitjes ;
    Leuk om weer eens wat te horen uit mijn vaderland .
    Klein Curaçao is een juweel wat hoop ik nooit door toeristen ontdekt wordt .
    Spannend avontuur over België hoop dat het jullie droomhuis wordt .
    Wordt veel gesproken over het huidige belasting systeem op de schop te gooien in Belgie en het min of meer gelijk te trekken met de Euro regels . Denk niet dat dat erg snel lukt overigens !
    Hebben 30 dagen regen in Trinidad gehad , maar was toch een heerlijke tijd .
    Hoop snel weer wat te horen ,
    Annelies & John

• 18 Juli 2011 - 20:45

Jenny En Frans:

Lieve Trudy en Peter,

Heel leuk om weer een heel verslag van jullie te krijgen...en prachtige foto,s....
    Ook nog hartelijk bedankt voor jullie felicitaties voor Frans zijn 75ste verjaardag op 9 July...
    Was weer een heel feest natuurlijk met de families hier....
    We zijn extra druk in deze maand met de kleinkinderen vanwege schoolvakantie...en diverse verjaardagen.....
    De tijd vliegt gewoon om en al snel is het eerste halfjaar alweer voorbij......
    Jullie gaan nog leuke trips maken in Augustus, naar Chile en Argentinie, dat is weer flink genieten van jullie vrienden en daarna wordt het misschien "HUIS IN BELGIE"!!!!!!!!
    Succes met alles en we horen wel hoe alles afloopt!!!!
    Trudy je hebt ook een hele fijne en gezellige tijd in Nederland gehad, dat was echt genieten...

Liefs en groetjes en het allerbeste.....

Frans en Jenny....

• 19 Juli 2011 - 18:27

Lisette:

Ale zunne wat krijgen we nou dat gaat naar Den Bels toe en wij dan???
    Dus Spanje helemaal uit beeld??

Maar ik wens jullie alle geluk maar waar ergens in België in de buurt van Antwerpen is het goed toeven...........
    Mail jullie snel enne hier ook iedere dag 35 graden en strak blauwe hemel helemaal super!
    Geniet van jullie vakantie.
    Kus kus
    Lisette

• 21 Juli 2011 - 14:12

Wim En Anja Keesmaat:

Leuk om weer wat van jullie te horen!! Ben benieuwd of jullie kunnen wennen in Belgie. Peter, misschien tijd voor een politieke carriere?
    Hoop dat jullie je huis sneller kwijt zijn dan wij.
    Wij hopen met de landcruiser van Suriname naar de kust van Venezuela te rijden dus dan kunnen we zwaaien naar elkaar.

• 22 Juli 2011 - 07:43

Jos (Bijna Belg):

Hoi Trudy/Peter,,
    Weer mooie foto's en verhalen over jullie iets uitgelopen reisje....En uhhhh Belg worden is helemaal niet erg hoor!!! Je hebt hier in Belgie in ieder geval geen gezeur van de regering,,want die hebben we niet....Stuur even het adres waar het huis staat,kan ik even kijken,als ik in de buurt ben..
    Oja,,mocht Trudy weer naar Nederland komen!!? Vergeet dan niet langs te komen bij ons in het mooie Belgie....

Groetjes J&A

• 31 Juli 2011 - 10:30

De Wijkjes:

Hallo vriendjes,
    Wat leuk dat jullie toch weer belden met mijn verjaardag.Jammer dat ik
    op dat moment zelf niet op de boot was om zelf met jullie te praten.Bram heeft lekker kunnen varen op het Comomeer, alleen wel veel regen gehad.Van de 14 dagen zeker 7 dagen flink wat regen.Af en toe stond Bram als een verzopen katje achter het stuur te turen tegen een gordijn van mist en regen.Ook flinke onweersbuien...tja dat was wel jammer.Wi vermaakten ons met een boekje en dvd,tje onderin in de salon.We hebben heel wat afgeschommeld, maar gelukkig kon iedereen er goed tegen.Geen enkel probleem.Prachtige omgeving zo tussen de bergen.
    Wat ziet alles er anders uit he vanaf het water....Straatsburg, Konstanz en Milaan was ook leuk om te bezoeken.Hubert heeft ons nog opgezocht en met ons gegeten en bijgekletst in Konstanz.Toen was het gelukkig heerlijk weer.Het bloemen-eiland Mainau hebben we ook nog aangedaan.Mooi gelegen in de Bodensee.Na twee weken Comomeer hebben we nog een klein weekje in Nice in een hotel met zwembad kunnen bijbruinen.We hebben daar een gezellig engels echtpaar met hun kleindochter ontmoet.We hebben met hen nog een paar dagen opgetrokken.Leuk ook voor Lesley en Megan om lekker engels te kunnen kletsen.Heerlijk ons vergaapt aan die prachtige joekels van jachten in Monaco en Cannes.....wat een kapitaal ligt daar.....Afijn we hebben weer een heerlijke vakantie gehad.Lesley is nu aan het werk in Cadzand in Zeeland.Wat een wereldreis om haar daar ff te brengen...poeh..Hadden we net 13 uur gestuurd, konden we weer 5 uur rijden om haar daar
    af te leveren met al haar bagage voor 14 dagen.Hopelijk houdt ze het vol met haar heimwee.
    Ze werkt daar op een camping met Maaike om de jeugd te animeren. Elke dag moeten ze de mascottes spelen van de camping. Loek en Lot.En elk weekend prins en prinses.Ze halen kinderen op met een treintje en spelen dan een toneelstukje.Ze knutselen en spelen spelletjes etc. Ze had er veel zin in. Het weer hier in Nederland is meer herfst dan zomer...Gelukkig wordt het de komende dagen beter.Megan gaat volgende week naar Jazzkamp.Wij gaan weer aan het werk.Bram krijgt nog een zware dobber, de bouw is nog steeds slecht.Er staan wel dingen op stapel gelukkig.
    Gisteren kwam onze kleinzoon Bradley een nachtje logeren.Vandaag brengen we hem weer terug naar Noordwijkerhout.Duncan en Claudia zitten net in hun nieuwe huis dus we gaan vandaag even bewonderen.Claudia gaat lekker voor ons koken.Dat wordt weer smullen, want dat kan ze wel hoor.
    Nou dat was het dan weer even bijkletsen uit Reeuwijk .
    We wensen jullie een goeie reis naar Chile en Argentinie.Veel plezier daar weer.
    Blijf gezond.
    Dikke kus van ons allemaal.
    Bram,Loes ,Lesley en Megan.

• 06 Oktober 2011 - 17:36

Frantzeska:

Hoi lieve luitjes leuk om weer eens wat te horen .
    Zijn op het ogenblik onderweg , zodra we thuis zijn mail ik even wat meer .
    Op 2 nov. gaan we naar Trinidad waar de avondklok is ingesteld !!
    Liefs ,
    Annelies en John

• 06 Oktober 2011 - 19:44

Antoon VALCKX HOEX:

Hoy, leuk weer eens van jullie belevenissen te vernemen. Ook hier gaat het "gewone"leven door, protesten over het hele land omdat huEvo zijn zin door wil drijven om een weg te bouwen dwars door een natuurgebied (UN erkend) dat tevens een soort reservaat is voor drie autochtone bevolkingsgroepen. In tegenstelling tot zijn gejammer over Moeder Aarde in de vergaderingen vd VN, doet hij er thuis alles aan om de cocateelt hier te bevorderen. Terwijl nu al 80 5 vd productie, na bewerking, voor de export is bestemd.
    We zijn bezig met de laatste hand te leggen aan ons "solarium" hier gebruikte kreet voor een zithoek in de tuin. Zoals alle vertekken in huis een naam hebben gekregen, wordt dat in de toekomst onze "Pielhoas", helaas met Boliviaans bier dat van rijst wordt gemaakt en niet een van die Europese sapjes op basis van gerst.
    Fijne tijd daar, succes met het schip. Uiteindelijk is Belgie ook behorend tot de Paises Bajos en hebben ze er verdomd lekkere bieren. Dus wel begrijpelijk.

• 14 Oktober 2011 - 20:25

Emprise@kpnmail.nl:

Lieve Trudy & Peter,

Wat een tijd is er versreken sinds ons laatste contact! Zo dacht ik afgelopen weel. Ik ben teruggegaan in mijn eigen handelen en bedacht het volgende: sinds een week of zes heb ik een nieuwe mailadres. Denkbaar is dat berichten van jullie mij niet hebben bereikt.
    Mijn email: emprise@kpnmail.nl
    Daarnaast: zoals ik het niet fijn vind als 'omstandigheden' verantwoordelijk zouden zijn voor uitkomsten, c.q resultaten, vind ik het ook niet goed een emailadres als excuus te gebruiken.
    Tot het eind van dit jaar blijf ik mijn leven splitten. Het meest in het oog lopende resultaat: mensen die ik kende, horen niet meer tot mijn makkelijk te bereiken groep. Tuurlijk, dat kan wel weer opgebouwd; neemt wel tijd..
    Enfin, schrijf niet omwille van mij, wel omwile van het contact met jullie beiden. Hoe is het met jullie? Wat zijn de vervolgplannen? Kunnen we elkaar bereiken?

Voor nu: veel liefs,

Hartelijkst,