Groet uit Andalusia - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu Groet uit Andalusia - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu

Groet uit Andalusia

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 April 2013 | Spanje, Alhaurín el Grande

Het afgelopen half jaar hebben we een andere prioriteit gehad dan ons oorspronkelijke plan en wat jullie van ons gewend zijn. De operaties en nabehandelingen bij Trudy hebben er voor gezorgd dat we nergens anders aan hebben gedacht en mee bezig zijn geweest.

Om Trudy alle gelegenheid te geven te herstellen hebben we besloten een jaartje rustig aan te doen. Daarvoor zijn we naar Andalusië afgereisd en hebben in een leuk klein dorpje Alhaurin el Grande een aardige, volledig ingerichte, woning gehuurd.

We maken van de gelegenheid gebruik om te beoordelen of deze omgeving ons zo aanspreekt dat we gaan besluiten de containers, waar onze huisraad nog in zit, over een jaartje deze kant op te halen. Dan zullen we vanuit deze stek het reizen weer oppakken.

Natuurlijk gaan we niet achter een bloemetje naar buiten zitten kijken. De eerste onderbreking is er voor Peter op 9 april. Hij vliegt naar Martinique om vervolgens de catamaran van en met een vriend over te zeilen vanuit de Caraïben naar de Canarische eilanden. Ze zullen vier tot zes weken onderweg zijn. Het weer is niet geweldig dus met een beetje geluk kunnen ze eind april vertrekken.

De twee maanden die we hier nu wonen hebben we al de nodige bezoeken mogen verwelkomen. Wat dat betreft is een wens in vervulling gegaan om dichter bij familie en vrienden te zijn om zo, even op de koffie te komen eenvoudiger te maken.

Het is overigens mogelijk om Volker en Peter tijdens hun reis te volgen. Log in op www.intermar-yachttrack.org met de naam DL1BV kun je hen traceren tussen alle andere schepen. Op dit moment ligt de catamaran van Volker en echtgenote Marry in Martinique. Zij vliegt overigens de 10e naar Nederland.

Voor we vertrekken komen we nog een keer op het net. Oh ja, mocht de boot een keer niet zichtbaar zijn op het scherm dan wil dit niet zeggen dat we zijn gezonken ☺.

M.i.v. dinsdag is Trudy bereikbaar via haar nummer op 0034-664820750 want die van mij is dus even uit de lucht.

• 07 April 2013 - 20:42

Gerda:

Lieve Peter en Trudy,

Wat een geweldig verhaal laten jullie ons weer mee beleven! Trudy, ik hoop echt dat het met jou weer beter gaat.Jullie hebben gelijk om een jaartje de kou te ontvluchten. Zo kun je weer energie opdoen voor de toekomst.

Hele lieve groetjes uit Curacao.

Gerda.

• 07 April 2013 - 22:03

Kurt:

Peter & Trudy,
    Ik wens Trudy veel sterkte met het revalideren en Peter heel veel succes met de overtocht. Prachtige uitdaging, die maar weinige je kunnen na vertellen. Ik kijk uit naar je volgende verslag gr Kurt

• 07 April 2013 - 23:10

Josée Meeuwenoord:

Lieve Trudy & Peter,
    Blij van jullie te horen!
    Denk dat het wel uit te houden is, daar.
    Nou, Peter, spannend toch zo'n oversteekje!
    En intussen gaat het met mij goed...
    Xxx Josée

• 08 April 2013 - 02:30

Frantzeska:

Hoi luitjes ,
    Fijn om te horen dat het weer beter gaat .
    Wij liggen momenteel op het Spaanse water , Curaçao .
    55 jaar geleden ben ik hier opgegroeid met een kano ,het enige wat ik nu zie zijn huizen ,speed boten met 900 PK en Amerikaanse vlaggen .
    Na twee dagen hebben wij er schoon genoeg van en gaan voor de rest van de tijd naar Curaçao Marine waar we de boot voor de komende 6 maanden achterlaten .
    Hoop dat je een mooie oversteek hebt met de cat ,we volgen je !!
    Groetjes ,
    John en Annelies

• 08 April 2013 - 08:13

Lisette:

Gisteren nog een gezellige verjaardag gehad Peter? Zodra je terug bent vieren we het nog eens dunnetjes over!! Een goede vlucht morgen en een behouden vaart! We gaan je missen maar geniet! En Trudy wij spreken elkaar snel! Veel liefs Lisette xxxx

• 08 April 2013 - 13:05

Jos&Anette:

Hoi Peter&Trudy,

Als eerste willen wij Peter nog feliciteren met z'n verjaardag,,Gezien ons drukke leventje worden er wel eens dingen vergeten!! onze excusses daarvoor,maar hopelijk heb je 'n gezellige verjaardag gehad!!!
    Middels hebben we via Jan&Annemie mail ontvangen met daarin wat foto's van jullie schamelijk optrekje in Andalusia!! hihi,,ziet er super uit!!!
    Gewoon 'n jaartje rustig aan doen is zeker goed voor Trudy en we vinden dat dan ook 'n goeie beslissing en zo kan ze goed herstellen!!
    Wij wensen Peter 'n goeie vlucht en daarna een behouden vaart!!!!we zullen jullie proberen te volgen op
    www.intermar-yachttrack.org onder naam DL1BV.
    Voor Trudy wensen wij beterschap en een goed en snel herstel,,,geniet van de rust en de zon natuurlijk!!

Groetjes en xxx vanuit het koude Belgie!!! Brrrrr....
    Jos en Anette..

• 08 April 2013 - 20:52

Marjan:

Lieve Trudy en Peter,
    Wat was het enig om jullie na 9 jaar weer eens te ontmoeten. Toen in Italië, nu in Spanje.
    Wat hebben we gezellig kunnen bij-praten. Wat 'n humor, Peter. Veel gelachen..
    Wat 'n prachtige stek hebben jullie en wat had je lekkere happen gemaakt Trudy toen we bij jullie waren.
    We hebben elkaar weer 'n beetje beter leren kennen..
    Peter 'n goede overtocht, all the best ook voor jou Trudy, we hebben er het volste vertrouwen in dat het allemaal goed zal komen. Dikke zoenen voor jullie allebei van ons tweetjes, Paul en Marjan.
    PS Gelukkig gaat hier de zon ook schijnen, gisteren al lekker van de terrassen genoten, was super. XXX

Peter

Begin 2005 hebben wij Nederland met een vrachtschip verlaten. 32 dagen later stonden we in Argentinië en waren we onderweg. Het idee was om, zo lang gezondheid en financiën het toelieten, tot medio 2012 in Latijns Amerika en Caribbean rond te reizen. Het is nu juni 2012, 7 jaar later en we zijn net aangekomen in Alhaurin el Grande. Een leuk Spaans dorpje in Andalusia waar we een huurhuis gaan zoeken om een periode van het jaar door te brengen. Dit wil ook zeggen dat we nog wel blijven reizen. Noord Afrika en het achterland van Spanje lonkt en zal door ons zeker bekeken gaan worden. Oké, ook Nederland :)

Actief sinds 29 Aug. 2006