Fijne Feestdagen en Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter custer - WaarBenJij.nu Fijne Feestdagen en Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter custer - WaarBenJij.nu

Fijne Feestdagen en Gelukkig Nieuwjaar

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Begin oktober zijn we teruggekomen van een heerlijk bezoek aan Chili. Uitgerust om eerst een zeiltocht te maken omdat de boot dreigde langer dan 6 maanden op Curaçao te liggen en daar heeft de Douane problemen mee.

Daarna klussen en ons voorbereiden op bezoeken uit Nederland. Eerst Beatrix met gelukkig een klein deel van de familie. Het dreigde een beladen bezoek te worden, maar iedereen heeft zich redelijk aan het protocol gehouden als je naar de regering kijkt. De bevolking was zeker niet minder enthousiast dan de bevolking in Nederland. Na de Koningin konden wij onze opwachting maken voor het bezoek van Marga en Olav. De eerste keer en ze hebben er erg van genoten. Voor Marga en Olav weer terug gingen naar Nederland mochten we Sheny ontvangen. Zij blijft de rest van het jaar, dus alle tijd om bij te praten en dingen te ondernemen.

Verder is het maar saai :). Het is mooi weer met zo nu en dan een stevige koele verfrissende regenbui. De politieke wedstrijd tussen Curaçao en Nederland zorgt voor de nodige verhalen in de kranten en de Eurocrisis laat iedereen de meest onwaarschijnlijke scenario’s schetsen. We hopen dat ze geen gelijk krijgen, want al is het maar een klein beetje: in dat geval blijven we hoog en droog op dit eiland waar het verschil tussen een crisis en geen crisis niet merkbaar is omdat er altijd wel wat is waar de mens zich druk over kan maken. Mocht het echt overal uit de hand lopen dan rest ons niets anders dan het anker op te trekken en de wind in de zeilen te nemen.

Verwachtingen. In tegenstelling tot onze eerdere plannen komen we in Januari nog niet naar Nederland. We gaan zo-wie-zo nog even zeilen en in Januari komen Barbara en Dirk. Veel te gezellig allemaal. Met het beeld van o.a. het winterse weer wachten we dus nog even en staan waarschijnlijk ergens medio/eind februari op de stoep.

Feliz Navidad y prospero Año Nuevo.

Merry Christmas and happy New Year.

Bon Pasku I Feliz Aña Nobo.

Besten Wünschen zum Weihnachtsfeste sowie viel Glück und Gesundheit im Neuen Jahr.

We wensen jullie heel fijne feestdagen en een gelukkig 2012. Het zal politiek een bewogen jaar worden en daarom houden we het bij een kleine, maar heel belangrijke, wens.

Blijf gezond allemaal.

• 21 December 2011 - 08:04

Harry Kalis:

peter & Trudy

Hier vanuit dit koude en vochtige Nederland prettige kerstdagen en de beste wensen voor 2012.

Harry en Maria Kalis

• 21 December 2011 - 08:49

C En C:

Vanuit Zwolle Beste wensen en Happy 2012.
    Leuke foto s trouwens

• 21 December 2011 - 12:23

Elly En Don Brookman:

Hoi wereldreizigers,

Fijne feestdagen en een gezond en avontuurlijk 2012.

Elly en Don

• 21 December 2011 - 15:48

Peter Teeuwen:

Leuke foto's!!
    Ook hele fijne kerst en een Gelukkig 2012 voor jullie.
    Liesbeth en Peter

• 21 December 2011 - 17:16

Marjan En Paul Gerri:

Leuk weer eens wat van jullie horen.Fijn dat alles goed gaat. Ik zal proberen ook wat foto's te zenden naar jullie, o.a. een van het familie-week-end wat we onlangs hadden met 18-en w.o. 6 kleinkinderen.
    Wij wensen jullie ook gezellige feestdagen en bovenal 'n gezond 2012, want daar draait het toch maar om.
    Lisette en Paul zijn vandaag in Nederland aangekomen, we gaan ze woensdag, 28 dec. ontmoeten hier op Paul's verjaardag. Verleden maand waren we bij hun in buurt van Marbella en zijn met elkaar nog 'n paar dagen naar Madrid geweest. Jullie kennen ons huis in Italie maar tjonge Lisetje woont ook schitterend hoor, het is daar heerlijk toeven. Wij waren dit jaar nog 'n maand op Lombok bij vrienden die daar 'n huis hebben. En dit jaar gaan we nog naar Canada. Kortom blijven genieten..., 2 x per week sporten om de conditie 'n beetje op peil te houden.
    Lieve Trudy en Peter all the best en tot horens maar weer. Liefs van je nicht en aangetrouwde neef ! Dikke zoen, Paul en Marjan.

• 21 December 2011 - 19:51

Ed & Sofia:

Lieve vriendjes,

Het is altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Wij hebben na lange eindelijk iets nieuws te melden....... De Argo zeilt weer!! Na lange tijd repareren en telkens weer een andere makke verhelpen kunnen we nu zeggen dat we weer kunnen bewegen zeker ook omdat Ed de waardige leeftijd van 65 en daarmee zn AOW heeft.

Plannen voor komend jaar,
    Zeilen naar de Cottica waar we ff blijven. Dan naar de Corantijne waar we zo ver als mogelijk de rivier op willen. Hoe lang we daar blijven weten we nog niet. Ook staat een bezoekje aan Nl op de rol. Na deze tripjes is het plan om richting Tobago Trinidad te gaan maar dan zijn we wel een jaartje verder. Kortom volop plannen, voelt erg fijn.

We wensen jullie behouden vaart en een gezond nieuwjaar

• 21 December 2011 - 19:52

Carlos And Isabel:

Dear Trudy and Peter,

Best wishes this Christmas and all the best for the new year 2012.
    Looking forward to see you in Chile soon,
    Carlos and Isabel

• 21 December 2011 - 21:32

Jos En Anette:

Hoi hoi,
    ook vanuit het zonnige belgie (ahum, beetje gelogen al is het nog steeds zo'n 8gr dus klagen kunnen we niet) wensen wij jullie een heel gezond, gelukkig en plezierig 2012!
    Hopelijk zien we jullie medio/eind februari hier verschijnen al zou ik als ik jullie was voor 2 maanden later kiezen want dan zal het toch een stuk warmer zijn...en anders heb ik nog wel een lekker warm truitje voor trudy hoor. Voor jou ook wel maar dan niet klagen dat ie korte mouwen heeft en eigenlijk een naveltrui is :-)

Nogmaals veel plezier in het nieuwe jaar en hopelijk zien we elkaar weer in 2012,

liefs van Jos en Anette

• 21 December 2011 - 22:04

Dia En At Scholtens:

Weer een leuk bericht. We nemen aan, dat jullie op Curacao liggen. Angelique II ligt inmiddels bijna 3 maanden geankerd op het Spaanse Water. We wachten op een nieuwe motor en generator uit Nederland. Maar jullie zijn druk met bezoek uit Nederland.
    Groeten van Dia en At, sy Angelique II

• 21 December 2011 - 22:19

Nel Van Der Spek:

Jullie hebben groot gelijk om in de zon te blijven. Vanuit een koud en kil Nederland wensen we jullie hele fijne kerstdagen en een mooi 2012.

Arthur en Nel.

• 22 December 2011 - 12:02

Gerda, Curacao:

Peter en Trudy,
    Jullie hebben er echt weer een leuk stukje bijgeschreven!
    De foto's vertellen hoe een geweldige tijd jullie weer in de afgelopen tijd hebben gehad.
    Voor jullie ook een goed uiteinde en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar...........
    Gerda.

• 22 December 2011 - 18:04

Rita En Peter:

Hoi Trudy en Peter

Natuurlijk ook van ons fijne feestdagen en een eindeloos mooi 2012 gewenst.

groetjes Peter en Rita

• 22 December 2011 - 20:48

Josée :

Lieve Trudy & Peter,
    Fijn van jullie te horen! Ik las jullie op de laatste avond in mijn doordeweekse onderkomen in Middelburg. Tussendoor was ik even naar Den Haag en de laptop bleef hier. Blij verrast ontving ik jullie bericht.
    Morgen nog een dag doorzetten; laatste loodjes wegen (soms) echt zwaar, heb ik gemerkt. Het zijn altijd eikeldingen die op het laatst aandacht vragen. Enfin...
    Morgenavond ben ik in mijn eigen huis in Den Haag. Dan kerstmis, met familie. Daarna een paar dagen Parijs. Ik verheug me er zeer op..
    Dan nu volle aandacht voor jullie. Uit het geschrevene op te maken, gaat het jullie goed. Daar ben ik in ieder geval blij om. Zou het fijn vinden wat dieper te graven, met z'n drieën. Dat laat nog op zich wachten, las ik ook. Ok, dan nu: een goede start van 2012!

Liefs,
    Josée

• 23 December 2011 - 15:58

Catorion:

Grüsse von der Crew der Catorion zu Weihnachten 2011

Lieber Peter und Trudy

Grüsse zum Weihnachtsfest und ein Frohes Gesundes Neues Jahr wünschen
    Euch Renate und Lothar.

Wir sind am 20. Fezember 2011 in Jamaica gelandet.

• 23 December 2011 - 16:00

Jelle En Nettie:

Lieve,

Bij dit bericht hoorde een leuke foto van ons twee voor een prachtige bos palmen. Een goede vriendin van ons maakte foto's en zou die aan ons mailen. Echter... het kabeltje van haar toestel is voor als nog onvindbaar, dus geen up to date foto van ons.
    Onze boot, weer stralend blauw, drijft weer op de rivier, gezellig rammelend achter de ankerketting.
    De aannemer is bijna klaar en we staan te popelen om zelf aan de slag te gaan.Er is genoeg te doen in en om het huis voor jaren.
    De verkoop van onze boot hebben we in handen gegeven van een "echte" makelaar en we wachten verder maar af.
    Van de crisis merken we hier in Suriname minder omdat de economie gesteund wordt door goud, olie, bauxiet en ....

Houd in gedachten dat gezondheid en geluk meer afhankelijk zijn van jezelf dan van geld.
    Doe wat je droomt en geniet van elke dag!

Een gelukkig en gezond 2012,
    Een dikke zoen en knuffels van,

Jelle en Nettie.

• 23 December 2011 - 16:14

Bomica:

Uruguay bis Ushuaia.

Liebe Trudy und Peter,

Wir sind zwar noch nicht am südlichsten Punkt unserer Reise angekommen, aber fast. Denn Puerto Williams liegt nur 25sm entfernt auf der südlichen Seite des Beagle Kanals. Für die Weihnachtsfeiertage haben wir uns hier in Ushuaia einquartiert und senden Euch Allen erstmal unsere besten Wünsche zum Weihnachtsfeste sowie viel Glück und Gesundheit im Neuen Jahr!

Liebe Grüssen,

• 23 December 2011 - 16:17

Holger:

Hallo Trudy and Peter,

Also for you nice christmas and a healthy enjoyable 2012. I am still in Carriacou till beginning of january. Perhaps I plan to go to Jamaica/Cuba/ABC-Islands. We will see. When Peter wants to sail with me, no problem - come.

Volker and Mary I met here in Carriacou and enjoyed the time. Christmas greetings in the diving shop. With them I made my open water dive course - with succes. I enjoyed it vermy much.

Regards
    S.Y. Panthera
    Holger

• 23 December 2011 - 20:21

Sailing Eddy:

Dag vrienden,

Na 8925 nautical mijl hebben wij het anker gedropt in Majuro, Marschall islands, hier zullen we kerst en nieuwjaar doorbrengen, en we wachten ook op een nieuw zeil dat van Hong Kong Komt.
    In maart/april zullen we terug zeilen naar Fiji om dan naar Belgie te vliegen voor enkele maanden, om vrienden en familie te bezoeken en enkele officiele zaken af te handelen.
    Wij wensen u een prettige kerst en een gelukkig nieuw jaar 2012, dat al uw wensen en verlangens mogen uitkomen.

Groeten van Glenda, Eddy en Joel

• 24 December 2011 - 17:18

Merel En Anton:

Trudy en Peter

Fijne Kerstdagen en een gelukkig Nieuw Jaar. Geniet er van. Wij hopen jullie in 2012 weer te zien.

Groetjes Merel en Anton
    ook namens
    Karin , Marcel

• 24 December 2011 - 17:21

Onno:

Hoi levensgenieters

Ik las zojuist weer jullie laatste input op waarbenjij.nu. Momenteel ben ik aan het voorbereiden voor de volgende etappe van Kaapstad naar het Caraibisch gebied. Ben van plan om hier de eerste week van januari te vertrekken en dan via st. Helena, Brazilië, Suriname en Trinidad weer naar Bonaire terug te keren. Hoewel het hier zomer is, komt de temperatuur niet echt boven de 21 graden uit. Met andere woorden het is me hier veel te koud!

Ook jullie de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en over een paar maandjes zien we elkaar wel weer.

Waar ligt de Aguila nu? Niet meer in Seru Boca?

• 24 December 2011 - 17:43

Jan En Annemie:

Lieve mensen.

Wij wensen jullie ook fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2012. Jan heeft de foto's al gezien maar ik ga zo even kijken.
    Vanmorgen sausijzen broodjes gebakken. Bladerdeeg meegenomen van Ned :). Hier is dat niet zo lekker.

Maak er een paar gezellige dagen van. Na de feestdagen horen we wel hoe het geweest is.

Groetjes liefs Annemie, Jan en Chikka.

• 24 December 2011 - 17:56

Nel Van Barneveld:

Hallo Peter en Trudy,

Ook wij wensen jullie een prachtig en gezond 2012

Fred en Nel

• 25 December 2011 - 13:25

Moeder Valckx:

Lieve Trudy en Peter,
    Voor het eerst lees ik jullie nieuwsbrief op een tv-schermpje van Marga. Het is allemaal nieuw voor mij! Ik ben niet zo thuis in de huidige technische dingen allemaal. De foto's zijn mooi, jullie huis is prachtig en het ligt er allemaal zo mooi bij. Ik heb nu een beter beeld van hoe jullie wonen. Geniet er van.
    Ik wens jullie een zalig Kerstfeest,een gelukkig en gezond Nieuwjaar toe en hoop jullie gauw weer te zien. Groetjes en liefs moeder.

• 27 December 2011 - 08:24

Karin En Jeroen:

Te laat voor de Kerst, maar op tijd voor een gezond 2012!

• 31 December 2011 - 01:01

Murwin Sabajo:

Mag ik jullie een vredig jaarwisseling toewensen, veel gezondheid erbij en de beste wensen voor het nieuwe jaar vanuit Suriname.

Wan prisiri Owru Yari, nanga wan Bun Nyun Yari.
    Murwin Sabajo

• 31 December 2011 - 14:38

Wim En Anja Keesmaat:

Wij willen jullie vanuit Suriname heel veel Zegen toewensen voor het komende jaar.

• 14 Februari 2012 - 22:31

Josée :

Lieve Trudy & Peter,
    Nog net Valentijn; stuur jullie een symbolische roos!
    Eindelijk tijd genomen om een bericht te sturen. Ben benieuwd hoe het nu met jullie is. Een antwoord kan alleen van jullie kant komen. Dan nu over mij. Sinds eind december woon ik weer de hele week in Den Haag. Het werk in Zeeland heb ik kunnen afsluiten; vanaf begin januari werk ik in Rijswijk. Nou, dat is naast de Haagse deur, weet je nog?
    December: tussen kerstmis en oud- en nieuwjaar een paar dagen Parijs (met nicht).
    Toen 2012 begon, startten de werkzaamheden bij de Rijksrederij. Tot op dit moment maakt de Rederij deel uit van de Dienst Noordzee, een van de afdelingen, onderdelen, you name it, van Rijkswaterstaat. Voor kantoorautomatisering had ik een account bij de Dienst Zeeland. Ik dacht: dan valt het makkelijk te verhuizen naar Noordzee.... Tuurlijk wil ik jullie niet vermoeien. Ik vertel het omdat deze gebeurtenissen mij in de verlokking brengen over vertrek naar onbestemde oorden te denken.
    Daarnaast leveren mijn wortels in Den Haag genoeg creativiteit om mijn habitat steeds meer op mijn idealen aan te sluiten.
    Vraag: Wanneer zien we elkaar? ;) Ik ben ietwat baldadig...
    Liefs,
    Josée