Dag Curacao - Hallo Spanje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu Dag Curacao - Hallo Spanje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu

Dag Curacao - Hallo Spanje

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2012 | Curaçao, Willemstad

Het werd weer eens tijd het dagboek bij te werken, 21 mei 2012 was de laatste keer dat we van ons hebben laten horen. Dat was nog vanaf Curaçao waar we een periode van 7 jaar hebben afgesloten waarin we onze focus hadden gericht op Latijns Amerika en the Caribbean.

12 juni stonden we met zeer beperkte bagage op Nederlandse bodem waar we na een kort verblijf met bezoek aan familie vervolgens doorvliegen naar Malaga.

Een nieuwe periode breekt aan vanuit Andalusië. Om precies te zijn zitten we nu in Alhaurin el Grande, een nog redelijk groot wit dorp met de typische Spaanse cultuur en de daarbij niet ontbrekende tapas, wijnen en Sherry. Ligging op ongeveer 20 kilometer van de kust en daar mee achter een heuvelrug die een beetje het verschil maakt tussen toerisme en binnenland.

We hebben erg veel gehad aan de voorstudie op Internet, ervaringen van Irene & Mariano maar vooral aan Lisette & Paul die nu al een behoorlijk aantal jaren om de hoek in Mijas wonen.

We vonden het fijn om weer eens op de verjaardag van Lisette te kunnen zijn en, ook niet onbelangrijk, dat wij bij haar gasten werden geïntroduceerd. Je krijgt dan een hoeveelheid relevante informatie dat je direct een baan kunt aannemen bij het toeristenbureau. Punt is dat wij geen toeristen zijn of willen zijn.

Prioriteit ligt bij het vinden van een geschikte huurwoning en we mogen daarin niet ontevreden zijn. Ook al hebben we nog niets gevonden. Met de geweldige hulp van Lisette en Paul, die zelf zes maanden hebben gezocht naar de woning die ze nu bewonen, zijn we op zoek gegaan. Gesprekken met makelaars en er uiteindelijk twee uitgekozen waar we mee verder gaan. Daarnaast zonder doel door de omgeving gereden om een goed beeld te krijgen.

Het zal nog even duren voor we iets hebben gevonden, want het is hoogseizoen en dat is niet zo’n geschikte periode. Veel huizen zijn nu verhuurd. Gelukkig hebben we geen haast en ons pakket aan wensen maakt dat we het nodige geduld moeten betrachten.

Wel, probeer een beeld te vormen middels de foto’s en in onze zoek slag naar de geschikte woning zullen we rekening houden met jullie wensen.

Even iets huishoudelijks. De omgeving van waarbenjij.nu is in onderhoud en een aantal functies functioneren niet naar de behoefte van de klant. Laten we hopen dat ze het binnen een maandje allemaal gecorrigeerd hebben. Dan zullen we e.e.a. aan onze nieuwe omstandigheden aanpassen.

• 05 Augustus 2012 - 13:59

Anja:

Hey Peter en Trudy, zullen we ruilen? Xxx anja

• 05 Augustus 2012 - 14:19

Marjan Gerritsen:

Leuke foto's Peter, veel succes met het zoeken van de juiste stek. Zal vast lukken..
    Als wij weer eens komen hopen we jullie daar te ontmoeten. Liefs, Paul en Marjan.

Trouwens: Annette is toch de dochter van Annemie en Jan ? Sprekend als 2 druppels water haar moeder.
    xxxxxxxxxxxxxx

• 05 Augustus 2012 - 19:20

Den C:

He luitjes ziet er goed uit Charles heeft nu elke dag vakantie dus ?....... Groeten

• 05 Augustus 2012 - 22:37

Peter En Rita:

Veel succes met het zoeken van een leuke stek. Zeker weten dat Spanje zo gek nog niet is.
    doei Peter en Rita

• 05 Augustus 2012 - 23:25

Josée Meeuwenoord:

Lieve Trudy & Peter,
    Fijn van jullie te horen! Voor een zoektocht naar een onderkomen, heb ik niet de juiste connecties. Als er iets anders is waarvoor ik jullie mijn ervaring of competenties kan aanbieden; ik hoor het graag.
    Zie er naar uit elkaar te zien, spreken, horen!
    Liefs,
    Josée

• 06 Augustus 2012 - 22:06

Frantzeska:

Hoi lieve luitjes .
    Wat jammer dat jullie weg zijn als wij op 6 dec op Curaçao aankomen .
    Is er nog een kans op return naar Curaçao ?
    Spanje is een mooi land om te leven , maar let goed op bij de aankoop van onroerendgoed .
    Door de afwaardering zijn de prijzen laag , echter er zijn al verschillende rechtszaken tegen de staat vanwege de overdrachtsbelasting. De staat hanteert de prijzen zoals die een aantal jaren geleden waren .
    Groetjes ,
    John en Annelies

• 23 Augustus 2012 - 18:55

Harry Kalis:

Peter en Trudy

Hoe vergaat het nu in Spanje?
    Zeker heel warm. Hier hebben we ook een paar tropische dagen gehad.
    Wij zijn een nieuw leven begonnen. Onze kleinkinderen gaan allemaal naar school. Even wennen.
    Hoe gaat het verder met je gezondheid?
    tot slot nog een laatste vraag. Wat heb je met de boot op curacou gedaan? Heb je die verkocht?

groeten uit Veghel
    Harry en Maria

• 02 Januari 2013 - 14:24

Coby:

Hoi Trudy & Peter,

Fijn dat alles goed met jullie gaat!!
    De gezellige feestdagen zijn weer voorbij!!
    Op naar het jaar 2013!

Vanuit Nederland wens ik jullie een geweldig nieuwjaar, met heel veel gezondheid en geluk!!

Groetjes Coby
    Ook de groetjes van Peter..... hij wenst jullie ook een goed 2013!!

Peter

Begin 2005 hebben wij Nederland met een vrachtschip verlaten. 32 dagen later stonden we in Argentinië en waren we onderweg. Het idee was om, zo lang gezondheid en financiën het toelieten, tot medio 2012 in Latijns Amerika en Caribbean rond te reizen. Het is nu juni 2012, 7 jaar later en we zijn net aangekomen in Alhaurin el Grande. Een leuk Spaans dorpje in Andalusia waar we een huurhuis gaan zoeken om een periode van het jaar door te brengen. Dit wil ook zeggen dat we nog wel blijven reizen. Noord Afrika en het achterland van Spanje lonkt en zal door ons zeker bekeken gaan worden. Oké, ook Nederland :)

Actief sinds 29 Aug. 2006