Warme groet uit Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter custer - WaarBenJij.nu Warme groet uit Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter custer - WaarBenJij.nu

Warme groet uit Curacao

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Eind december ging Sheny terug naar Nederland. Ze had nog wel geprobeerd haar verblijf te verlengen, maar dat ging meer dan de prijs van een retourtje kosten en dan is de keuze snel gemaakt. Ze kan dit geld nu reserveren voor een volgend bezoek. In voorkomend geval zal dat niet in Curaçao zijn want haar liefde voor zeilboten gaat niet zo ver en wij zullen niet meer zo lange periodes op het eiland verblijven.

Trudy is nog in Nederland en Peter zit weer op de boot. We zijn samen een maandje in het, voor ons, wel erg koude Nederland geweest en hebben familie en veel vrienden kunnen ontmoeten. Wederom niet allemaal, maar dat is ook niet te doen.

Een bezoek aan een orthopeed heeft in ieder geval bij Peter de diagnose van een lichte beschadiging van zijn meniscus opgeleverd. Zoals in Nederland standaard is kom je op de wachtlijst en we moeten nog vernemen of er in juni gelegenheid is voor een kijk - diagnostisering / operatie. We zien wel en anders doen we het ergens anders of wachten nog even. Eigenlijk heeft hij er niet zoveel last van, maar op een zeilboot moet je extra voorzichtig zijn. Toch vervelend om bij 5 op het puntje te staan en de knie gaat op slot.

Maar de leuke momenten hadden ook nu weer de overhand. Hoogtepunt was de 88ste verjaardag van Trudy haar moeder. De aandacht is over drie dagen verdeeld en met de (huishoudelijke-) hulp van de kinderen waren het voor haar beheersbare dagen waarbij ze dan ook de gelegenheid had er van te genieten. Te veel drukte is iets dat ze liever niet meer heeft.

En verder? Trudy blijft nog even in Nederland en komt 24 april naar Curaçao. Peter is aan het klussen op de boot en hoopt nog even te gaan zeilen voor Trudy terug is. Mogelijk dat we de eerste drie weken van juni naar Colombia gaan om vervolgens naar Nederland door te vliegen. Misschien dat Peter dan zijn kijk-gedoe heeft. Zeker is dat we eind juni naar Malaga vliegen.

Ja, van 1 juli tot 7 september hebben we een gelegenheid gehuurd in een plaatsje Los Romanes. 20 kilometer rechts van Malaga en dan 20 kilometer het binnenland in. Gelijktijdig passen we op het huis als ook de twee huisdieren. Om jullie te laten zien waar we naar toe gaan kun je ook naar de website gaan van onze gastheer en gastvrouw .http://wwwcampodelsol.blogspot.com/
België gaat dus niet door omdat de woning waar we het over hadden reeds verkocht is. Maar och, Zuid Spanje is ook mooi denken we.

Terug op Curaçao eerst de verjaardag ingehaald van Cybèle. De dochter van Niencke & Ralf is 1 jaar geworden. Geweldig als je ziet hoe een kind in die fase in een korte tijd veranderd. Gezellig met z’n allen een toepasselijk cadeau gekocht.

En nu: we gaan gewoon door met genieten.

• 03 April 2012 - 22:06

Jenny & Frans:

A.s. zaterdag zijn we beide jarig en hierbij onze felicitaties vor jou (en ook nog voor Trudi). Onze Skype verbinding doet het niet goed- de laatste tijd- en daarom zullen we zaterdag geen contact kunnen hebben.
    Jullie plannen geven aan dat het best druk wordt en dus 'never a dull moment'.Malaga ziet er gezellig uit en lijkt best een leefbare stek.
    Allerbeste wensen en groeten !!

• 04 April 2012 - 07:40

Spekjes:

Fijn dat je weer terug bent op Curacao, lekker warm. Wij zijn in Venray geweest en moeder vond het weer reuze gezeellig. lekker gegeten , in Venray en kwamen Marga en Wilma tegen, die hebben nog even een wijntje mee gedronken. En is je boot al klaar?
    Fijne Pasen namens ons.

gr. xx Charles Ciska

• 04 April 2012 - 17:14

Peter En Rita:

Leuk om weer eens iets van jullie te lezen. Nog steeds heel druk met heen en weer reizen. Maar komende zomer dus even een tussenstop in Europa. Ziet er goed uit daar.
    Misschien bij een volgend verblijf in Ned weer eens een wijntje bij ons?
    groet Peter en Rita

• 05 April 2012 - 08:27

Bram En Loes:

Hoi Peter,
    Was leuk om je weer gezien te hebben.
    Lekker weer terug naar de warmte bofkont.
    Fijn voor je...mis ik ook erg...lentezonnetje laat het ff afweten hier.
    Was zo leuk dat jullie naar Lesley haar voorstelling konden komen kijken.
    Vanavond treden de meiden op in de Goudse Schouwburg met een dansact.
    Show must go on....We komen jullie zeker opzoeken daar in Spanje!!
    Eerst nog drukke werkdagen, beurs in Amsterdam volop in voorbereiding.
    Nieuwe vent in bedrijf lijkt goede keuze!Bram leeft helemaal op..fijn hoor.
    Nou lieve vriendjes we zien jullie gauw weer.
    dikke kus Loes

• 05 April 2012 - 15:54

Murwin Sabajo:

Kerel. Hoe gaat het? Gaan er kanonnen bulderen op je feest, over een paar dagen?
    Ook een warme groet uit Paramaribo,
    Murwin

• 05 April 2012 - 15:57

Ximena Bustamante:

Happy Easter from Argentina and France!

• 06 April 2012 - 10:52

Josée :

Lieve Peter&Trudy,

Of jullie beiden dit bericht kunnen lezen, weet ik even niet. In ieder geval wens ik zowel jou Trudy, als jou Peter een mooi nieuw levensjaar. Het was 1 april (geen grap), toen ik dacht: Trudy's verjaardag vergeten. Vanavond vast een berichtje, ook voor Peter. En ja, ook die datum vergleed. Nogmaals: van harte gefeliciteerd!
    Uit het bericht van jou, Peter, maak ik op dat het jullie goed gaat. Plannen in uitvoer en gemaakt te over; dat klinkt mooi.
    Vandaag is de eerste dag van een lang Paasweekend. Heerlijk! Vanochtend constateerde ik dat het behoorlijk koud is; hoorde op de radio dat het vannacht gevroren heeft. Maar de zon schijnt zeer uitbundig. Dan hoor je mij niet klagen.
    Ik kan op dit moment alleen maar wensen dat jullie plannen werkelijkheid worden.

Liefs en hartelijke groeten,
    Josée

Peter

Begin 2005 hebben wij Nederland met een vrachtschip verlaten. 32 dagen later stonden we in Argentinië en waren we onderweg. Het idee was om, zo lang gezondheid en financiën het toelieten, tot medio 2012 in Latijns Amerika en Caribbean rond te reizen. Het is nu juni 2012, 7 jaar later en we zijn net aangekomen in Alhaurin el Grande. Een leuk Spaans dorpje in Andalusia waar we een huurhuis gaan zoeken om een periode van het jaar door te brengen. Dit wil ook zeggen dat we nog wel blijven reizen. Noord Afrika en het achterland van Spanje lonkt en zal door ons zeker bekeken gaan worden. Oké, ook Nederland :)

Actief sinds 29 Aug. 2006