Tot in Spanje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu Tot in Spanje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter custer - WaarBenJij.nu

Tot in Spanje

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Mei 2012 | Curaçao, Willemstad

De verrassing was groot toen Trudy in gezelschap van Anton en Merel op HATO aankwam. De uitnodiging om Curaçao te bezoeken stond al jaren open. Maar als je een eigen bedrijf hebt, is het niet altijd eenvoudig om een geschikt moment te vinden, nu is het dus toch gelukt. De foto’s spreken voor zich.

Verder eigenlijk weinig nieuws als we niet meerekenen dat ons gereserveerde verblijf in Los Romanes niet door zal gaan. Maar goed: Sailors live zeggen we dan maar. Overigens wil dit niet zeggen dat het plan is veranderd.

Trudy vliegt de 5e juni naar Nederland en Peter volgt de 12e, hij gaat nog even zeilen. We blijven een relatief korte tijd in Limburg om vervolgens de 24e door te vliegen naar Malaga.

We hebben voor 4 weken een B & B gereserveerd bij Don Carlos. We zijn er nog nooit geweest, maar kijk zelf maar even op www.casadoncarlos.com waar we terecht gaan komen. In die weken gaan we op zoek naar een onderkomen dat we voor een half jaartje gaan huren. Maar eerst zijn we uitgenodigd voor een verjaardagsfeest (30 juni) van Peter zijn nicht Lisette die samen met Paul al geruime tijd in Mijas wonen.

En dan? Och we ontvangen jullie en gaan kijken of een eventueel leven in die omgeving ons (en jullie) aan staat. We zitten dan in Alhaurin el Grande. In buurt van Malaga. Het is in ieder geval veel dichterbij dan Curaçao

We laten van ons horen als we in Spanje zitten.

Hasta pronto.

• 22 Mei 2012 - 00:58

Gerda Van Ede:

Hallo Peter en Trudy,

Wat gaan jullie naar een geweldig mooi B & B. Gewoon een plaatje en wat een rust straalt dat uit...... Waanzinnig mooi!
    Alvast een goede reis en geniet van de nieuwe omgeving.
    Ik hoop dat jullie een leuk huis voor het komend half jaar zullen vinden.

Groetjes vanuit Bonaire waar ik met Jarrik ben omdat er geen Nederlands examen meer op Curacao gemaakt mag worden..

Gerda.

• 22 Mei 2012 - 05:23

C En C:

Weer mooie foto s. Zo te zien hebben Ànton en Merel het prima daar. Hopen jullie nog te zien. Ga even kijken op de site.

Gr. Xxxx

• 22 Mei 2012 - 05:35

John & Annelies:

Hoi luitjes ;
    Mooie reis in het vooruitzicht ,huis verkocht op Curacao ?
    Wij komen op 6 dec. aan op Curacao en hebben een ligplaats ,op het droge , bij Curacao Marine .
    Hoop jullie in iedergeval daar te zien .
    Groetjes ,
    FRANTZESKA

• 22 Mei 2012 - 12:24

Irène & Mariano:

Lieve Trudy en Peter,
    Geniet volop van de laatste dagen in Curaçao, sla dan de bladzijde om en begin een nieuw verhaal.
    Wij wensen jullie heel veel succes met het zoeken en hopelijk vinden van jullie nieuwe stek.
    En ja inderdaad is zuid spanje iets dichterbij voor de meeste mensen.
    Hasta la Vista.

• 22 Mei 2012 - 20:05

Tom En Karine:

Leuk verslag wij wachten in bahamas op goede wind naar bermuda
    Wie weet tot in spanje

liefs tom en karine

• 23 Mei 2012 - 16:22

Trudy:

Hoi.

We kregen een paar keer de vraag wat voor soort bloem/plant het is waar de troepiaal in zit. We noemen het hier een piataplant en komt uit de groep van agave. De bloemen trekken heel veel vogels aan die zich tegoed doen aan de zoete nectar. Je ziet er dus ook veel de barika hel (een piepklein geelbuik vogeltje) en de blenchi (kolibrie) op zitten.
    Als de plant is uitgebloeid sterft hij helemaal af.

Groet
    Trudy

• 25 Mei 2012 - 11:21

Tosca En Blanca:

Hoi HOi,

Wat ziet het toch allemaal prachtig uit op jullie plek.

Leuk dat jullie ook weer terug komen voor een tijdje naar Europa.
    Spanje is een prachtig land zoveel variëteiten kan niet stuk, nou de crisis misschien!!!

Veel geluk in Malaga en geniet maar van de zon want die zal echt daar branden.

Groetjes van ons sampies.

• 06 Juni 2012 - 08:57

Bram En Loes:

Hallo Peter en Trudy,
    Lief dat je belde Peter, jammer van de slechte verbinding.
    Jammer ook van het weer nu hier, we hebben best mooie dagen gehad.
    Vanmiddag helemaal triest tijdens begravenis van vriendin Anita.de Wit.
    43 is geworden...moeder van vriendje van Megan.
    We bellen nog wel..
    Veel plezier alvast weer in Nederland Trudy.Lekker voouitzicht
    om naar Spanje te gaan nu je huis is verkocht!
    Weer dakloos even...haha!!
    Dikke kus Loes

• 28 Juni 2012 - 22:44

Josée :

Lieve Trudy & Peter,
    Even terug bij mijn laptop! Keek naar de datum van jullie verslag; inmiddels dik een maand verder! Eerste week juni had ik vakantie en fietsten mijn zus en ik in de Provence. We hebben genoten (en geleden); de Fransen heetten ons welkom; waren hartstikke gastvrij (onze bagage stond in onze kamer), hebben vooral tegen de wind in gefietst, vaker in combi met een helling...
    Enfin..
    Nu aan het werk bij DJI (Dienst Justitiele Instellingen). Mooie klus.
    En wij? Zien, horen?

Liefs,
    Josée

• 08 Juli 2012 - 16:15

Nicolien:

Hallo Trudy en Peter,
    De terugreis is goed verlopen. Zelfs het rijden in het donker, waar ik toch niet zo kapot van ben. Om stipt half vijf vertrokken maar pikdonker. Luchthaven zonder brokken bereikt en binnen 2 uur en 20 minuten naar Maastricht gevlogen. Altijd weer omschakelen. Erg moe ook, dus een paar uurtjes geslapen. Max ligt nu knock-out op de bank en Cas heeft moeten braken vanmiddag. Denk de overgang van klimaat. Maar goed, trekt denk ik snel weer bij.
    Ben enorm aan het klungelen om een bericht naar jullie te sturen. Net geprobeerd via facebook maar weet niet of dat goed gegaan is. Hebben jullie de miniflesjes zeep en shampoo en het blikje sinas gevonden? Heb dat gisteravond nog op jullie koffers gezet (of heeft Carlo dat weggehaald?) . Iets aan het humeur van Carlo gemerkt? Wilde het blad aanvankelijk meteen in het gastenboek opbergen maar heb me bedacht en het op de kamer achtergelaten. Vond dat het toch gezegd moet worden en wilde van mijn hart geen moordkuil maken. Denk dat ze het blad niet in de klapper zullen terugleggen. Ben wel bezig met het schrijven van een review. Kan ik jullie als het klaar is ook wel mailen. (waar naartoe?) Ik wil dat netjes doen, op een goede manier, niet kwetsend of gemeen maar wel zakelijk weergeven wat er allemaal niet goed was. Heb in het vliegtuig nog aan jullie en de piepkleine kamer gedacht. Kan toch echt niet! Heb ik dat goed gezien en hebben jullie zelfs geen kleerkast en airco (zei Cas) Hebben jullie evt ook een mailadres? Zo nee, hoe kan ik jullie dan het handigst mailen?
    Mijn kaartje hebben jullie: nicolien@switch-communicatie.nl.
    Hartelijke groet, Nicolien, Cas en Max (vanuit een erg regenachtig Nederland, bah!)

• 03 Mei 2013 - 19:37

Maria Paz:

Peter, Where are you now. I'm still in New York City, trying to get my dad back to Chile. When are you going to be back from your sailings?
    Love, Maria Paz