Groet uit Alhaurin el Grande - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu Groet uit Alhaurin el Grande - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu

Groet uit Alhaurin el Grande

Door: Trudy en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 September 2013 | Spanje, Alhaurín el Grande

Ja, we mogen wel frequenter op het net komen, maar ons beleven is zo rustig en eigenlijk standaard dat we dit even zijn vergeten. We zullen ons best doen hier van af te wijken.

Achter ons ligt een tijd van relatieve rust. Dit hadden we na de medische ingrepen bij Trudy ook wel even nodig. Een rustige mooie stek in het zuiden van Spanje om bij te komen en gelijktijdig te beoordelen of die vorm van leven ons (al) aanspreekt.

Het eerste lukt helemaal, maar wat het tweede betreft zijn we er nog niet uit. Dus wij op zoek naar een tussenpaus. Deze denken we op de volgende manier te vinden en in te vullen.

We hebben op 8 oktober de overdracht van een appartement in het Poelshuis in Venray dat we een paar weken geleden hebben gekocht. Dit betekent dat we de twee containers, die tegen die tijd 8,5 jaar staan te wachten, weer kunnen gaan uitpakken. Ja, een echte thuisbasis als je weet dat we in die gemeente zijn geboren.

Medio december heeft Trudy haar eerste medische controle naar de resultaten van herstel. We hebben daar alle vertrouwen in en gaan dus ook door met het maken van nieuwe plannen.

In ieder geval weer even naar Curaçao om met een stevig windje in de zeilen onze haren uit model te halen. Even naar het vaste land van Latijns Amerika, maar misschien ontvangen we voor het eerst Chileense vrienden in Venray medio 2014.

Nu en hier genieten we van alle comfort, mooi weer, leuke en aardige mensen, heerlijk eten en schitterend achterland Andalusië. Oh ja. Ook van elkaar natuurlijk ☺. En dit alles afgewisseld door een bezoek aan of uit Nederland. Hoewel; het laatste kwam uit Curaçao.

Volgende week gaan we een paar dagen met Paul, Lisette (nicht van Peter die hier al 5 jaar woont) en vrienden naar Cadiz, Jerez de la Frontera en Arcos. Koninklijke Rijschool bekijken, afzakken in een sherry bodega en dit afwisselen met wereldse uitzichten in het achterland.

We verlaten ons huis hier in Alhaurin el Grande op 1 december en rijden dan in alle rust richting Nederland. Na de feestdagen kijken we dan naar verdere invulling want iedereen moet wel gezond blijven als we dit willen realiseren.

• 13 September 2013 - 22:46

Lisette:

Ondanks dat ik jullie alle geluk van de wereld gun, ook met jullie nieuwe appartement zal ik jullie ontieglijk gaan missen...snik!!
    Maar we blijven elkaar zien en ik heb het vermoeden dat het tweede appartement in Spanje ook weer gaat komen!
    Wij wachten daar op...eerst ons reisje volgende week...ooit samen naar Suriname...Curacao...?? Who knows.....love U xxxxx

• 13 September 2013 - 23:08

Gerda:

Hallo Peter en Trudie,

Gefeliciteerd met jullie schitterende appartement te Venray, heb stiekem even binnen gekeken.
    Werkelijk prachtig.
    Ik hoop dat het met Trudie weer wat beter gaat.

Geniet van elkaar, de omgeving en "elke dag is er 1".

Lieve groeten vanuit Curacao.
    Gerda.

• 14 September 2013 - 07:32

Maria Paz:

Peter and Trudy, Hola como estan/
    I just saw your beautiful pictures, so glad you look happy and surrounded by many friends. I'm in New York but hopefully will be back to Chile soon with my dad! Will ring you again soon! It was such a great thing to talk to you a few weeks ago while we were on holidays with the kids. To see you both through Skype was such a joy! We love you and hope to see you soon, xoxoxoxoxoox

• 14 September 2013 - 08:47

Rita En Peter:

Hoi Trudy en Peter.

Wat een leuk bericht: weer een thuisbasis in Ned in een prachtig appartement. En de gezellige foto's die jullie altijd bij de berichtjes sturen. Fijn ook om te lezen dat het jullie goed gaat, en vooral voor jou Trudy.
    Geniet maar weer lekker van jullie reizen, wij kijken uit naar jullie berichtjes.
    Groeten van ons (inmiddels opa en oma van Tess! jaja)
    Peter en Rita

• 14 September 2013 - 09:37

Wim Keesmaat:

Hé, Spanjolen! Jullie kunnen gewoon nog niet stilzitten. Dat is het hele 'probleem'! :-) En jullie denken dat je wel gewoon rustig in jullie appartement in Venray kunnen blijven zitten na jullie Amerikaanse uitstapje? Ik wed dat er in jullie omgeving al weddenschappen worden afgesloten over hoelang jullie het vol zullen houden.
    Maar jullie gaan dus nog even naar Latijns-Amerika? Wij zijn nu in Nederland, maar gaan begin november vanuit Suriname rijden. Net voor we daar vertrokken hebben we nog een 'nieuwe' 4WD weten te scoren. Ergens in de Atacama woestijn afspreken? :-)

Hartelijke groeten,

Wim & Anja

• 15 September 2013 - 13:25

Marjan:

Goh, wat 'n verrassing... terug naar Nederland en nog wel naar Venray !
    Wat leuk ook weer. Gaan we elkaar vast weer eens zien...
    Jullie hebben weer grootse plannen, geweldig, jullie leven is vol afwisseling, iedere keer weer andere mensen om jullie heen... Ga door, ga door ...

Veel plezier met elkaar in Jerez en omgeving en alvast 'n goede reis naar Nederland.

Hier gaat alles goed. Dadelijk verjaardag vieren van 2 kleinkinderen. Charlotte 14 en broer Joep 12 bij Marieke en Marc.
    Charlotte vertrekt in februari voor 10 dagen naar Costa Rica met nog 11 leerlingen van haar school en 4 docenten, 'n ontwikkelingsproject in Bijagua. Zij zit nu in 3e gymnasium, gaat daar 'n helpende hand bieden,
    o.a. engelse les geven aan kinderen van de basisschool, Ze heeft 'n sponsordiner georganiseerd om geld in te zamelen , financiële steun voor toekomstige studenten daar en om haar ticket bij elkaar te sprokkelen. Paul en ik zijn apetrots op haar. We houden contact, veel liefs voor jullie twee van ons twee. Paul en Marjan

• 15 September 2013 - 21:29

Frantzeska:

Hoi , zijn erg geschokt door jullie verhaal .
    Op 16 oct. gaan we terug naar Curacao ,laat even weten wanneer jullie op Curacao zijn .
    Grt. John & Annelies de Visser-Bersma

• 16 September 2013 - 08:30

Dia En At Scholtens:

Wij wensen jullie alle geluk van de wereld in Venray, jullie geboorteplaats. En Venray is niet al te ver van Hedel! Angelique II heeft een goede ligplaats gevonden in Lelystad. Groeten Dia en At Scholtens

• 20 September 2013 - 13:50

De Wijkies:

Lieve vrienden,

Jullie een uur geleden gesproken over juliie plannen in Venray.
    We weten dat een van de achterliggende gedachten je moeder betreft.
    We gaan steeds meer naar een maatschappij toe dat we de zorg op ons moeten nemen voor onze ouders.
    Voor de ouders wel zo fijn en je weet dat wij dat ook al jaar en dag doen. Voor ons soms wat minder fijn.
    We hebben hier dan ook veel respect voor.
    Belangrijk is dat Trudy zich een stuk beter voelt. Peter, oude makker, jij bent een taaie en red jezelf altijd.
    En in zo'n mooi appartement wonen in het altijd zonnige Venray lijkt ons ook niet verkeerd.
    Vandaar uit kunnen jullie zo mogelijk ook mooie reizen maken en we zijn blij dat we jullie nu meer kunnen zien dat de vergangende jaren, dat dan weer wel.
    We wensen jullie dan ook nog een heerlijke toekomst in Nederland en hopen samen op onze oude dag, HIHI, nog vaak de flessen open te trekken.
    We Houden van jullie. De Wijkies. xxx

• 01 December 2013 - 00:10

Josée:

Lieve Trudy & Peter!
    Vanavond keek ik in de spiegel en zag ik een soort schaamrood op m'n kaken;-)
    Oorzaak: dacht weer aan jullie, rende naar de computer omdat ik opeens niet meer wist wanneer ik contact had genomen. Zo kwam ik terecht bij jullie bericht van september! Hoop dat ik toch nog op het net mag...
    Lees dat je op weg bent naar Nederland. inmiddels is het 1 december, zie ik. Zou het fijn vinden om ons contact te 'verversen'.
    Intussen veel liefs voor jullie. Josée

• 31 Januari 2014 - 21:06

Oma Nel Wijk:

Hallo Trudy en Peter,

Eindelijk een berichtje van mij.
    Ik wist niet hoe het moest, maar nu is Bram bij mij.
    Hoe is het nu hier in Holland, na zoveel gereisd te hebben?
    Met mij is het nog steeds erg goed.
    Zeker vandaag omdat ik vandaag 81 ben geworden.
    Nu even een kort berichtje , want ik heb visite.

Heel veel liefs.