Van Antigua naar Gran Canaria. - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu Van Antigua naar Gran Canaria. - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van Peter custer - WaarBenJij.nu

Van Antigua naar Gran Canaria.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juni 2013 | Spanje, Alhaurín el Grande

Eerst even een weekje rust genomen en nu weer over tot de orde van de dag na jullie een beetje bijgepraat te hebben.

De oversteek van Antigua naar Gran Canaria was in een woord: ‘geweldig’. Mijn aankomst was een beetje vroeg, maar dat creëerde alle ruimte om een stop te maken op de andere eilanden zoals St. Lucia, Dominica, Guadeloupe en uiteindelijk Antigua. Op St. Lucia ontmoet ik Holger weer en in Antigua kwamen we net op tijd voor de prijsuitreiking van de regatta.

Het oorspronkelijke plan was om in een slag naar Gran Canaria te zeilen, maar het weer als ook een technisch probleem stonden deze intentie in de weg. Zoals in heel Europa hadden ook wij last van een ander weertype dan op ervaring was verwacht. Slecht weer voor zeilers betekend niet alleen stormachtig weer, maar ook windstil is niet prettig.

Technisch was het meest vervelende dat een stag in kracht verloor door de breuk van een aantal buiten-draden. Deze staalkabel, die de mast fixeert, is pas vijf jaar oud. In Nederland geplaatst met kwaliteitsstempel en uiteindelijk blijkt het toch een Chinese kwaliteit te hebben.
Met een korte reparatiestop op de Azoren konden we verder. Overigens kwam ik daar Lea tegen die met de Senergie weer thuis was. Haar kennen we van Curacao.

Naast een paar andere “ Sailors Live” dingen is het een perfecte oversteek geweest. Een ervaring en een nieuw verhaal dat ik jullie in detail zal geven wanneer we elkaar zien. Overigens is het iets dat je, volgens Volker en mij, niet jaarlijks voor je plezier doet.

Er zitten een paar foto’s bij dit bericht en zoals gezegd: keep in touch en we praten wel een keer bij. 7 Juli vliegen we even naar Nederland en misschien zien we elkaar. Och, Spanje is ook niet zover.

Oh ja. Door vertraging van de ferry (slecht weer) kwam ik midden in de nacht aan op de kust van Spanje bij Huelva. Geen taxi. Nada. Gelukkig had ik een groep motorrijders die voor een training voor de Dakar rally onderweg waren naar Marokko mijn satelliettelefoon geleend om de organisatie op de hoogte te stellen van de vertraging. Tegenprestatie was dat ik in zo'n Dakar truck in Malaga afgezet werd. Hun verbindingsmiddelen lagen in de wagens en daar mochten ze tijdens de oversteek niet naar toe.

• 26 Juni 2013 - 13:29

Wim Keesmaat:

Een oversteek met een catamaran?! Grote droom van deze piepels hier! (Nog even sparen:-) Dit is een Pajot, of niet? Bedankt weer voor de foto's en voor het aanwakkeren van dat verrekte 'virus', haha.

• 26 Juni 2013 - 13:56

Maria, KEith, Jack Et Magnus:

Peter, Trudy, I sent you an email last week. I hope everthing´s oke. Let me know your whereabouts. We are about to start the orange harvest in a few weeks, looking forward to seeing you soon. The Williams-Vergara

• 26 Juni 2013 - 14:01

Maurice Ackermans:

Wat een geweldige avonturiers zijn jullie toch! Daar steek ik - simpel aow-ertje- maar bleek tegen af!

Lieve groet!

Maurice A

• 26 Juni 2013 - 14:21

SHISHCO Koopmans SY:

Beste (Ex) Vertrekker,

We zijn/komen dit jaar weer terug in Nederland. Thuis zijn is heel tweeslachtig. We zijn blij onze dierbaren weer om ons heen te hebben maar wat missen we de warmte, de vrijheid, de zee en nog zo ontelbaar veel mooie dingen van onze reis.

Om zo’n reis wat prettiger af te ronden leek het ons leuk om de Ex Vertrekkers nog eens bij elkaar te krijgen. Een soort reunie in oktober, ergens in het midden van het land. Dan kunnen we onze reis nog eens herbeleven en oude contacten weer opfrissen.

Als programma idee( naar keuze bij te wonen );
    ’s Morgens - Bijpraten bij de koffie
    ’s Middag - Lezing van een inspirerende zeiler o.i.d.
    ’s Avonds – Napraten bij diner en/of borrel

Als dit je wat lijkt stuur dan z.s.m., onverplicht, je e-mail-adres naar shishco@live.nl
    omdat de weblogs e.d. in de komende tijd van internet zullen verdwijnen en we jullie dan niet meer terug zullen kunnen vinden.

We houden je op de hoogte van de vorderingen en hopen op een grote opkomst.

S T U U R J E M A I L A D R E S naar shishco@live.nl

Zeilgroet
    Frans van Janny
    SHISHCO
    06-51-501059

• 27 Juni 2013 - 08:47

Dia En At Scholtens:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Ja. het weer is inderdaad anders. Onze oversteek van Bermuda naar de Azoren vorig jaar was zwaar. (plat slaan, schade)
    De Angelique II ligt nu in Lelystad en mogelijk zeilen we in de zomer naar de westkust van Spanje

• 27 Juni 2013 - 10:49

Josée Meeuwenoord:

Lieve Trudy & Peter,
    Dank je wel voor je bericht! Fijn te lezen dat het een grootse ervaring is (geweest). Ik ben zeker ook benieuwd naar het verhaal onder en achter het verhaal! En hoe is het dan met jou, Trudy? Enfin, van die dingen...
    Voor nu: liefs, Josée

• 27 Juni 2013 - 16:25

Esther En Otto:

Hoi Peter en Trudy.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd naar verdere belevenissen. Hoe bevalt het zeilen op een catamaran? Dat van die stag: daar zou ik wel een beetje de "bibbers"van krijgen hoor. Gatsie, ben blij dat ik daar niet bij was.
    Gaat met Trudy alles goed?
    Ligt de boot (catamaran) nu op de Canarische eilanden? En jullie eigen boot?
    Wij zitten momenteel in Middelburg. Weet niet voor hoe lang. Otto gaat Coaster van Nederland naar Suriname varen voor een Surinaamse relatie. Alles duurt wat langer dan verwacht. Misschien kan hij volgende week pas vertrekken? Wij zullen zien.
    Als jullie in Nederland zijn, laat dan even wat van je horen. Tel no Nederland: 06-10307089
    Groetjes Esther & Otto

• 28 Juni 2013 - 00:34

Malú Y Germán:

Hola Peter y Trudy:
    Ojalá que todo esté bien y que el viaje hay sido agradable y sin peligros.
    Imaginamos que en el Mediterráneo las cosas estarán ahora muy bien.
    El largo viaje de Peter nos tuvo preocupados porque Trudy estuvo enfermina y solihui.
    Que bueno que ya están juntitos y con rico lugar donde estar en la costa.
    Esta nota servirá para impresionar a sus amigos porque ustedes ya dominan completamente el castellano.
    Estamos en contacto y reciban nuestro cariño,
    Les deseamos mucha felicidad y esperamos que pronto nos veamos
    Malú y Germán

• 28 Juni 2013 - 11:37

Lea De Haas:

Hallo Peter en Trudy,
    Peter, wat jammer dat ik je niet meer gezien heb op Horta. Ik was onderweg naar Peter's, toen ik bericht kreeg dat Loetje ontsnapt was op de boot. Ik zag je zitten, maar ik dacht, eerst even mijn hond terug brengen. Ze mag daar nl niet komen en toen ik terug was, zat je er niet meer. Ontzettend jammer. Had graag eens wat langer willen kletsen en je ook mijn eiland laten zien.
    Volgende keer beter!
    Groetjes Lea